reklama

Videli ste film SMOKE?

včera som mal trocha zvláštny deň... Všetko, čo sa okolo mňa mihlo ma rozcitlivelo a s celodennou melanchóliou poznačený som večer za desať minút napísal fejtónik zo života záhradníka. Potom som rýchle vypol počítač, nalial si, tak ako sa má, iba jemne vychladený koňak do napoleónky, roztiahol gauč na letisko a na diaľkovom ovládači zmačkol button ( ale to znie..., gombík sa môže schovať) PLAY...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Milujem film Smoke už z čias vysokoškolských štúdii, keď som ho videl vo filmovom klube. Dlho som po ňom pátral, až som ho náhodou objavil v akciovej ponuke internetového predajcu DVD (ďakujem!!!). Raz za štvrťroka si ho pustím ako duševný očistec, väčšinou chcem byť pri ňom sám a nechávam priechod všetkým emóciam, slzám a úvahám. Tak jemne poskladaná mozaika absolútnej ľudskosti, malé príbehy rôznych ľudí poskladané do filmu s veľkým odkazom. Vždy, keď ho pozerám, objavím nejaký nový detail, čo ma poteší, tak prirodzene a ľudsky podaný. Predstavte si malú trafiku na rohu dvoch ulíc Brooklynu, jej majiteľ Auggie ( vynikajúci Harvey Keitel ) filozofuje s kamošmi a susedmi o najvšednejších veciach a zároveň každý deň presne o 8.00, už viac ako 4000 krát, fotografuje svoj roh - dianie na uliciach je na tých fotografiach zdanlivo rovnaké aj pre spisovateľa Paula Benjamina, no len dovtedy, dokým na nich neobjaví svoju milovanú mŕtvu manželku, ktorá sa mihla o 8.00 v niektorých záberoch... Predstavte si Paula (William Hurt), ktorému sa od smrti manželky nepodarilo nič napísať, ako hľadá inšpiráciu u životom ostrielaného Auggieho... Predstavte si jeden nenásilný a strašne jemný film, zahalený do kúdolov cigaretového dymu... a mimochodom, dozviete sa aj to, koľko cigaretový dym váži.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Včera v noci mi ten film strašne pomohol a nabudúce, keď sa budem cítiť pod psa, pustím si Ameliu... 

Milan Beutelhauser

Milan Beutelhauser

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

záhradník, milovník prírody, kvalitného vína a priateľ múdrych ľudí. Zoznam autorových rubrík:  Záhradníkov rokDendrologická abecedaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu